دانستنیها و دانلودها

بیشتر بدانیم و هر چه لازم داریم دانلود کنیم

بیشتر بدانیم و هر چه لازم داریم دانلود کنیم

طبقه بندی موضوعی

تنظیمات توکن و IE برای سامانه ثبت انی

 

اگر از سیستم عامل ویندوز ۷ استفاده می نمایند و گواهی آنها در ویندوز ۷ شناسائی نمی شود و با ارور Internet explorer stopped working مواجه می شوند و نمی توانند در ویندوز ۷ از توکن استفاده نمایند می توانند با تنظیمات زیر مشکل فوق را حل نمایند.

ابتدا اطمینان حاصل نمایید که درایور توکن به درستی توسط مرورگر IE شناخته شده باشد. برای این امر می توانید از طریق مسیر زیر چک نمایید.

از طریق مرورگر IE که به ترتیب مسیر زیر را پیموده تا به قسمت مربوط به گواهی برسید ابتدا روی گزینه Tools  در بالای مرورگر خود کلیک نمایید وارد بخش Internet Options شوید، سپس روی تب content کلیک نموده و در کادر باز شده روی گزینه certificates کلیک نمایید و سپس در کادر باز شده روی گواهی مورد نظر خود کلیک نمایید و در پایین صفحه گوشه سمت راست روی گزینه view کلیک نمایید و سپس در تب certification path  می توانید ترتیب گواهی ها را مشاهده نمایید. و بایستی در کادر انتهایی در قسمت certificate stauts وضعیت گواهی ok باشد. یعنی پیام This certificate is ok در این کادر باشد.

همچنین برای اطمینان از نصب درست این افزونه می توانید به قسمت manage add ons مرورگر خود مراجعه نمایید. برای این امر می توانید روی گزینه Tools  در بالای مرورگر خود کلیک نمایید و سپس  manage add ons را از لیست یافته و روی آن کلیک نمایید. و در لیست افزونه امضای سازمان را مشاهده نمایید. دقت که گواهی شما نصب و enable( فعال) باشد.( در صورت فعال بودن گزینه disable را مشاهده می نمایید.)

برای شناسایی کامل گواهی توسط ویندوز و مرورگر لازم است تا گواهی ریشه و میانی نصب گردد برای این امر شما می توانید فایل زیر را دانلود و نصب نمایید البته برای نصب در ویندوز ۷ روی این فایل راست کلیک نموده و گرینه Run as Administrator  را انتخاب نمایید.( التبه فایل زیر از نوع cmd بوده  و هنگام نصب کادر مشکی رنگی باز می شود -نگران نشوید- و بعد از چند ثانیه بسته می شود و نصب تمام است.)

دانلود SSAA Installer-v7

سپس بایستی سامانه ثبت آنی را به مرورگر به عنوان یک سایت  Trusted معرفی نمایید.ابتدا وارد سامانه ثبت آنی شوید سپس برای تنظیم این امر روی گزینه Tools  در بالای مرورگر خود کلیک نمایید وارد بخش Internet Options شوید، قسمت Security را انتخاب نمایید. گزینه Trusted sites را انتخاب نمایید.دکمه Sites را زده و درپنجره Trusted sites روی  دکمه Add را کلیک نمایید تا آدرس سامانه به لیست افزوده شود.سپس دکمه Close را بزنید و محیط Internet Options را  نیز OK نمایید و مرورگر خود را بسته و دوباره باز نمایید. و برای تست در قسمت ورودی سامانه تیک ورود با توکن را زده و با توکن وارد شوید اگر گواهی شما هنگام ورد رویت شد که کار تمام است. و اگر مشکل همچنان باقی بود معمولا به مشکلات ویندوز مربوط می شود در همین پست کامنت گذاشته تا  توضیحات فنی و جزئی تر را ارائه نمایم.

 

 

اکنون جھت ادامه تنظیمات ، در همان پنجره Custom Level بر روی دکمه security کلیک کنید و در پنجره ای که باز میشود موارد زیر را کنترل و در صورت لزوم اصلاح فرمایند.

 

Run ActiveX control and plug-ins                                                 Enabled

 

Download Signed ActiveX Control                                                Enabled

 

Download unsigned ActiveX Control                                             Enabled

 

Initialize and script ActiveX controls not mark as safe for scripting   Enabled

 

Script ActiveX controls marked as safe for scripting*                      Enabled

 

و در آخر دکمه Apply و سپس Ok را فشار دهید.

 

نکته ۱: البته بعد ا ز نصب موفقیت آمیز و هنگام استفاده از سامانه های ثبت برای امنیت بیشتر توصیه می شود که از حالت خارج از مرورگر (out of browser) استفاده نمایید که برای این کار روی صفحه ورودی سامانه راست کلیک نموده و روی گزینه install کلیک نمایید سپس در کادر باز شده بعد از چند ثانیه گزینه install بعدی فعال شده روی آن کلیک نمایید تا نصب گردد. حالا شما می توانید شورتکات برنامه را که به شکل آرم سازمان ثبت روی دسکتاپ شما قرار گرفته مشاهده نمایید برای ورود روی آن کلیک نمایید ( البته و.ی پ-ی ا.ن وصل باشد) تا صفحه ورودی سامانه لود گردد. سپس می توانید با نام کاربری و رمز عبور و اتصال توکن خود وارد سامانه شوید. 

http://www.rsa.ir شرکت خدماتی توکن

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۵
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی